ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ή ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ

Από τους αρχαίους χρόνους οι Έλληνες φιλόσοφοι κατάλαβαν την αξία του ομαδικού φροντιστηρίου και ίδρυσαν τη σχολή των Αβδήρων με τους Πρωταγόρα, Λεύκιππο, Δημόκριτο, την Ακαδημία του Πλάτωνα και τη σχολή της Μίεζας στη Νάουσα με τον Αριστοτέλη. Ακόμη παλαιότερο είναι το Ιερατείο των Περσών, η σχολή της Μιλήτου της Αλεξάνδρειας, οι οργανωμένες σχολές των Πυθαγορείων στη Σικελία κ.λπ.

Χαρακτηριστικό είναι το γράμμα με το οποίο απάντησε ο Αριστοτέλης στον Φίλιππο όταν αυτός τον κάλεσε να κάνει μαθήματα στον 12-χρονο Αλέξανδρο: «Βασιλιά Φίλιππε, ιδιαίτερα δεν κάνω. Ο Αλέξανδρος πρέπει να κάνει μαθήματα με άλλους νέους. Η παιδεία είναι κοινωνική λειτουργία και ο κοινωνικός χαρακτήρας της είναι θεμελιακή παιδαγωγική αρχή. Ο Αλέξανδρος πρέπει να έχει συναγωνισμό για να διακριθεί».

Σήμερα η ποιοτική και πιστοποιημένη φροντιστηριακή εκπαίδευση έχει αναμφισβήτητα διαδραστικό, ουσιαστικό και πολυσύνθετο ρόλο στην κοινωνία, στην οποία έχει καταξιωθεί με το έργο της.

Η εκπαίδευση σήμερα αποτελεί για τους μαθητές από 13 έως 18 χρονών μία ολοήμερη επίπονη διαδικασία, όπου το πρωί στο σχολείο κοινωνικοποιείται, μορφώνεται, ασκείται, αξιολογείται, και το απόγευμα προετοιμάζεται στα φροντιστήρια για τη διαδικασία των εξετάσεων, η οποία θα τον αξιολογήσει για την πρόοδό του στο σχολείο ή για την εισαγωγή του στην πανεπιστημιακή σχολή που επιθυμεί.

Το φαινόμενο αυτό είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Η επιβίωση και η ανάπτυξη, όμως, των φροντιστηρίων σ' ένα εκτεταμένο καθεστώς επικίνδυνης παραοικονομίας προϋποθέτει τη συνεχή βελτίωση και την καθιέρωση μίας σύγχρονης φροντιστηριακής συνείδησης.

Ο σύγχρονος φροντιστής καταξιώνεται όταν έχει μία χαρισματική προσωπικότητα, η οποία προκύπτει από την άρτια εκπαιδευτική κατάρτιση και πληρότητα, σ' ένα περιβάλλον έντονα ανταγωνιστικό, που επιβάλλει την επιδίωξη υγιών συνεργασιών με ποιοτικούς συνεργάτες, προκειμένου να πετύχει να εκτελεί το λειτούργημα της εκπαίδευσης, το οποίο είναι και επιχείρηση με πολλαπλές υποχρεώσεις, έσοδα και έξοδα, αλλά και κέρδη που του δίνουν το δικαίωμα και τις προϋποθέσεις να εκτελεί το λειτούργημά του με αφοσίωση, μεράκι και φιλοδοξίες.

Αν δεν υπήρχαν τα Λαϊκά φροντιστήρια, η παιδεία θα ήταν παιδεία των λίγων του ισχυρού κεφαλαίου. Θα ήταν μία αριστοκρατική παιδεία.

Сачак (Ламперия) http://www.emsien3.com/sachak от ЕМСИЕН-3
Дюшеме http://www.emsien3.com/дюшеме от EMSIEN-3

Θα μας Βρείτε: