Οι εγκαταστάσεις μας
Στα πλαίσια των αναζητήσεών μας για μείωση του άγχους των μαθητών, την αύξηση της απόδοσης τους στη μάθηση και την προσθήκη ενέργειας στον ψυχισμό τους ξεκινήσαμε την έρευνά μας. Αυτή η έρευνα έφερε απαντήσεις διασήμων παιδαγωγών-ψυχολόγων και επικοινωνιολόγων που ασχολήθηκαν με τον χώρο εργασίας των σχολικών τάξεων και την επιρροή που έχουν αυτές στην μάθηση. Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν όλες τις απαντήσεις που θα εξυπηρετούσαν τους στόχους μας για τους μαθητές μας, ξεκινήσαμε την ανακαίνιση του φροντιστηρίου, που θα εκπλήρωνε αυτούς τους στόχους.
H σχολική τάξη ως χώρος έχει σημαντικές επιδράσεις στην ψυχολογία των παιδιών- μαθητών. Tο εσωτερικό μιας σχολικής αίθουσας, σύμφωνα με την Ψυχολογία και τις νέες ιδέες της Παιδαγωγικής, πρέπει να αποκτήσει μια ζωντανια και να αποτελεσει πηγη ερεθισματων, μετατρέποντας τους απροσωπους τοιχους της ταξης σε εναν πινακα μαθησης για τα παιδια-μαθητες.
Ο χρωματισμός της τάξης, λοιπόν, πρέπει να είναι συνδυασμός χρωμάτων έτσι ώστε να βοηθά στην αντανάκλαση του φυσικού φωτισμού και να έχει θετική επίδραση στην ψυχολογία των μαθητών, η οποία θα έχει ως συνέπεια την καλύτερη απόδοση στη μάθηση.
Σχετικά με το φωτισμό των σχολικών τάξεων, έρευνες έχουν επανειλημμένα αποδείξει ότι η κατάθλιψη, η διάσπαση προσοχής μειώνονται σημαντικά με την έκθεση σε μεγάλης ποσότητας φυσικού φωτός (δηλαδή με την έκθεση στο φως του ηλίου), ενώ με την εύκολη προσβαση στη φυση, εστω και με την οπτικη επαφη, οι μαθητές απολαμβάνουν τις ευεργετικές ιδιότητες του ηλίου και του οξυγόνου, με αποτέλεσμα να αυξανεται η εγρηγορση και να αμβλυνεται το στρες.
Παράλληλα, με την συνεχη διευρυνση της τεχνολογιας μεσα στην εκπαιδευτικη διαδικασια, οι ευελικτες και προσεγμενες αιθουσες πρεπει να ειναι ο κανονας κι οχι η εξαιρεση (Butin, 2000). Οι αίθουσες είναι προτιμητέο να χαρακτηρίζονται από πολυχρωμια, μορφολογικο ενδιαφερον και θα πρέπει να αποφευγεται η τυποποιηση και η μουντη εμφανιση (Moore, 1994).
Έχει τεκμηριωθεί ερευνητικά ότι οι μαθητές προσδοκούν μια σύνθετη εικόνα του χώρου που θα περιλαμβάνει αισθητικές και αναφορές σε περιβαλλοντα που δεν θα σχετιζονται με το σχολικο περιβαλλον ή με τη διαδικασια μαθησης ξεφευγοντας με αυτον τον τροπο απο ενα κλιμα πιεσης (Weinstein, 1997).